Rekonstrukce dvojkolejné koridorové trati (I. TŽK) mezistaničního úseku Adamov – Blansko se zastávkou “Adamov zastávka” o celkové délce 7,046 km prováděná za nickolejného provozu (kolejová výluka obou TK).
Odstranění propadů rychlosti, zvýšení bezpečnosti a plynulosti železničního provozu, zvýšení komfortu cestujících a zajištění bezbariérového přístupu osob se sníženou schopností pohybu a orientace. Zajištění parametrů interoperability a splnění požadavků platné legislativy.
Rekonstrukce železničního svršku v obou traťových kolejích (TK), sanace žel. spodku v TK č. 2 a částečně i v TK č. 1, nové bezbarierové ostrovní nástupiště v zastávce “Adamov zastávka”, rekonstrukce příp. výstavba nových mostních objektů a zdí, sanace skalních svahů, sanace tří dvojkolejných a jednoho jednokolejného tunelu, kompletní přestavba 557m dlouhého jednokolejného tunelu. Výměna TV v celém dvojkolejném úseku, rekonstrukce silnoproudé technologie (trakční měnírna, napájecí stanice, trafostanice, osvětlení), sdělovacího (rozhlasové a sdělovací zařízení, informační a kamerový systém) a zabezpečovacího zařízení 3. kategorie.
V rámci eliminace vlivu stavby na životní prostředí bylo původní štěrkové lože odtěžováno strojní čističkou a přímo odváženo na železničních vozech na recyklační základnu (stavba prochází lokalitou soustavy Natura 2000 a evropsky významnou lokalitou „Údolí Svitavy“, v bezprostřední blízkosti stavby se také nachází evropsky významná lokalita „Moravský kras“). Po recyklaci byl tento materiál použit zpět do železničního svršku a spodku. Vybouraný beton ze stavby (především demolované části tunelů a mostních objektů) byl také recyklován a následně částečně použit v rámci stavby jako zásypový materiál. Realizace protihlukových opatření pro snížení hlukové zátěže obyvatel v dotčeném území (individuální protihluková opatření, výstavba protihlukových stěn).
Zvýšení komfortu pro cestující zvýší v tomto regionu atraktivitu železniční dopravy na elektrifikované trati na úkor neekologické dopravy silniční.