126. Dopravní terminál v Heřmanově Městci

Kraj: Pardubický

Počet hlasů: Načítám...

Záměr stavby dopravního terminálu pojalo vedení města Heřmanův městec v roce 2016. Halvním cílem mělo být zejména vymístění autobusového nádraží z náměstí v historickém centru města a uvolnění náměstí k následným možným úpravám. Zároveň bylo cílem zajistit plynulé navázání přestupu na vlak. Z tohoto důvodu bylo zvoleno umístění v těsné blízkosti stávajícího vlakového nádraží.Na základě zadání jsme prověřovali mnoho varinat možného uspořádání, výsledná varianta pak byla zvolena i s ohledem na odstínění hluku z provozu autobusového terminálu směrem k obytným domům v jeho okolí. Cílem pak byla I transformace stávající ulice do kusu nově pojatého veřejného prostoru.Původně zde byla poměrně úzká ulice s navazujícím nefunkčním objektem vlakové remízy, který byl z důvodu realizace zbourán. Vyznění této části města jako periferie bylo transformováno na nově řešený prostor, kde autobusové nádraží navazuje přímo na vlakový přestup a je doplněno i možností parkování P+R či infrastrukturou pro cyklisty, kdy je možné zde ponechat kola.V původním záměru byla uvažována I varianta s přestupem na vlak hrana-hrana, nakonec se podařilo v koordinaci se Správou železnic vytvořit alespoň přímou přestupní cestu k rekonstruované zastávce a trati.

Navržený terminál se skládá ze dvou zastřešených protilehlých nástupišť podél průjezdné komunikace. Východní nástupiště je vybaveno zázemím terminálu, nabízí odbavovací halu, veřejné WC, kiosek, polouzavřenou čekárnu a kryté stání kol s půjčovnou a servisem. Západní zastřešené nástupiště pak umožňuje přestup na vlak. Podél příjezdu k terminálu jsou umístěna podélná parkovací stání i zastavení K+R (kiss and ride). Vedle terminálu je pak navrženo odstavné parkoviště tipu P+R (park and ride). Celé území v blízkosti terminálu bylo rekultivováno, vybaveno novými zpevněnými povrchy, inženýrskými sítěmi, zelení a městským soudobým mobiliářem včetně bezbariérových prvků.

Kategorie

Novostavba