Kraj ČR: hl. m. Praha

Přihlašovatel PP 53, a.s.

Investor ČSAD Praha holding a.s.

Dodavatel PP 53, a.s.

Autor František Novotný, Jaroslav Suchan / Atelier FNA

Projektant Building s.r.o.

Počet hlasů: Načítám...

Realizací stavby Florenc Gate jsou naplněny předpoklady územního dokomponování uličního profilu komunikace – Křižíkova v prostoru jižně od budovy Muzea hlavního města Prahy. Dopravní napojení objektu Florenc Gate je navrženo v prostoru pod magistrálou. Návrh respektuje historicky, výškově, prostorově i majetkově oddělené drážní plochy Masarykova nádraží a plochy autobusového nádraží v ploše Karlína. Jedná se o výrazně oddělené plochy pět metrů vysokou opěrnou stěnou, kdy plocha autobusového nádraží je na kótě cca 189,5 m.n.m. a plochy Masarykova nádraží na kótě 194,5 m.n.m.. Výškový rozdíl reaguje na vstup dráhy v úrovni Negrelliho viaduktu do prostoru Nového města v polovině 19. století.

Základní hmotu objektu vytváří kvádr s nepravidelným půdorysem. Delší strana objektu je souběžná s ulicí Křižíkovou. Směrem k této komunikaci jsou orientovány pevné hrany nároží, reagující na okolní stávající zástavbu. V kontrastu k přímým tvarům objektu jsou zaoblená nároží na jižní straně. V západní části objektu 3-6.NP je navržen zavěšený předsazený prosklený sklometalický fasádní plášť. Východní část objektu 3-6.NP tvoří pevná fasáda v klasickém výrazu okenních otvorů a plných ploch keramického obkladu. Před navrhovaný hlavní objekt je plánován zeleň, která zklidňuje a odlehčuje plochu vstupu do autobusového nádraží a umožňuje budoucí severojižní parkové propojení směrem k Vítkovu.

Nosné konstrukce tvoří monolitický železobetonový skeletový systém – kombinace sloupů – pro přenos svislého zatížení stěn – zajišťujících stabilitu objektu (a také přenášející svislá zatížení) a vodorovných stropních desek. Modulový rastr sloupů je v podzemních i nadzemních podlažích od min. 3,6 x 4,05 m do max. 8, 1x 8,1 m

Stavba zaceluje neřešený prostor a ukotvuje i stavbu Muzea hl. m. Prahy, jejíž prostorový význam byl potlačen především stavbou estakády magistrály ul. Wilsonova a bouraných objektů během výstavby metra B a C. Respektována je stavební čára profilu ul. Křižíkova a také výhledové severojižní parkové propojení a uvolnění předprostoru vstupu do areálu autobusového nádražím Florenc.

Kategorie

Novostavba

Typ budovy
občanská infrastruktura
Způsob financování
soukromé prostředky