Silnice I/27 je součástí vybrané silniční sítě České republiky a trasou mezinárodního významu propojující Plzeňský, Středočeský a Ústecký kraj se Spolkovou republikou Německo. Je tedy významným dopravním tahem s převažujícím tranzitním charakterem dopravy s poměrně značným podílem dopravy těžké.
Předmětem stavby „Silnice I/27 Šlovice – Přeštice, přeložka“ bylo převedení silnice I/27 na kapacitní čtyřpruhovou komunikaci, která bezpečným způsobem převede poměrně značnou dopravní zátěž v této lokalitě, zajistí odstranění nehodového úseku s průsečnou křižovatkou v prostoru skládky Vysoká a realizací obchvatu vyřeší problematiku průchodu silnice obcí Horní Lukavice, což přispěje k výraznému zlepšení životního prostředí v této obci.
Hlavním objektem je čtyřpruhová komunikace v kategorii S 21,5/100 v délce 5,9 km. Součástí stavby byly přeložky silnic III.tříd v délce cca 3 km. Návaznost na ostatní silniční komunikace je vyřešena pomocí dvou mimoúrovňových křižovatek, kde křížení s komunikacemi nižších tříd jsou řešena pomocí okružních křižovatek, celková délka větví křižovatek 5 700 m). Na stavbě je 8 mostních objektů v celkové délce 357 metrů. Dále bylo nutno realizovat 15 přeložek objektů elektro, 13 vodohospodářských objektů, 6 objektů plynovodů a 3 objekty protihlukových valů celkové délky 800 m.
Vzhledem k tomu, že část stavby leží v ochranném pásmu II. vodárenského stupně bylo nutné veškeré srážkové vody z komunikace jímat do kanalizace a přečišťovat.
Stavba byla realizována ve složitých geologických podmínkách a to zejména z hlediska zakládání mostů, úpravy podloží pod konstrukcemi vozovek a řešení stability svahů. Mostní objekty byly proto většinou zakládány na pilotách o průměru 1 200 mm, délky až 12 m, Za účelem snížení doby sedání násypu byl použity vertikální drény délky 10 a 15 m. Též bylo nutné provést i výměnu podloží pod paraplání sanací z lomového kamene tak, aby na pláni bylo dosaženo požadované únosnosti. K zajištění stability svahů byla navržena odvodňovací žebra, která byla vyplněna štěrkodrtí.
Před dokončením stavby bylo na žádost Policie ČR navrženo u druhé mimoúrovňové křižovatky prostor pro umístění mobilních vah a plochy pro odstavení kamionů.
Celá výstavba byla realizována za minimálního narušení provozu na stávající silnici I/27.