Budova vznikla na základě pěších toků v území, které tvarují výsledné hmoty. Projekt má ambici vytvořit pracovní prostředí pro 21. století. Budova obsahující kanceláře a obchodní jednotky v parteru má sedm podlaží ve své východní části a devět v západní. Projekt je základním kamenem širšího záměru modernizace celé oblasti Masarykova nádraží.
Masaryčka je ohraničená nástupišti Masarykova nádraží na jihu, ulicí Na Florenci na severu a dálničním nadjezdem Wilsonova na východě. Byla postavena na brownfieldu, který byl několik desetiletí opuštěný. Na západě při Havlíčkově ulici vzniklo nové náměstí s přestupy na železniční a tramvajovou dopravu; je bránou do města pro cestující příměstskou a meziměstskou železniční dopravou, která v budoucnu povede i na pražské letiště.
Design Masaryčky navazuje na architekturu a urbanismus Starého Města, „zlatého stověžatého města“. Venkovní stínicí lamely na fasádě při západní hranici budovy proměňují horizontální vrstvy obálky na vertikální, čímž se vztahují k věžím Starého Města.
Masaryčka má fasádu s výbornými tepelněizolačními parametry, která zajistí optimální přirozené světlo ve všech prostorech, cílem je získat certifikaci LEED Platinum. Kaskádovité terasy tvoří rozhraní obou budov a podobně jako terasy na východní části poskytují každému patru přímý přístup na sdílené střešní zahrady, které nabízejí panoramatické výhledy na město. Hybridní větrání je podporováno vysokorychlostním zařízením s rekuperací odpadního tepla, zatímco smart systémy správy budovy neustále monitorují a upravují spotřeby energie.
Výsadba místních druhů rostlin, keřů a stromů na střechách, která je zavlažovaná dešťovou vodou, i proměna ulice Na Florenci na komunikaci lemovanou stromy zajistí ochlazování prostoru v létě a přírodní čištění vzduchu. Nízkoprůtokové systémy a recyklace šedé vody dále sníží spotřebu vody v celé budově. Při výstavbě byli vybíráni lokální dodavatelé a materiály s vysokým obsahem recyklovaných složek, aby Masaryčka splnila cíle výzvy na ochranu klimatu RIBA 2030.