Schwarzenberský most, oficiálně železniční most v km 47,791 trati Tábor – Písek, byl postaven jako náhrada nevyhovujícího mostu z roku 1889. Most překlenuje vodní nádrž Orlík, kdy se železniční trať nachází ve výšce 43,5 m nad zásobní hladinou. Jedná se o obloukový most s rozpětím 156 m, což ho v současné chvíli řadí na pozici největšího železobetonového oblouku v České republice. Celková délka mostu činí 316,3 m. Nosná komorová konstrukce oblouku je doplněna dvoutrámovou předpjatou mostovkou s maximálním rozpětím 24,0 m. Postup výstavby byl s ohledem na územní podmínky prováděn letmou betonáží s vyvěšováním, což se nepromítá jen do složitosti výstavby, ale i do složitosti projektu, a to zejména jednotlivými dílčími posudky, např. zajištění zpětných závěsů v rámci postupů výstavby, štíhlost pilířů ve fázích výstavby aj.
Pro výstavbu mostu bylo použito 1200 tun betonářské a 42 t předpínací výztuže při celkovém objemu 6280 m3 betonu. Zajímavostí je celková délka jednotlivých lan provizorních závěsů použitých při výstavbě, která činila 81,2 km. Most byl slavnostně otevřen 28. 11. 2024.