Záměr „Radlická radiála JZM – Smíchov“ prochází již cca 10 let, od jeho stabilizace v územním plánu, složitým procesem investorské přípravy. Aktuálně pro záměr probíhá územní řízení, ale to se potýká s nesouhlasnými postoji povětšinou občanských spolků a dotčených účastníků územního řízení z okruhu veřejnosti. Hl. m. Praha jako, investor záměru, proto rozhodla, že prověří alternativní řešení záměru, které by zmírnilo dopady stavby Radlické radiály na přilehlé části Prahy 5 a Prahy 13, a to jak v jeho technickém návrhu, tak v jeho začlenění do území, tedy že bude hledat nejvhodnější podobu stavby z hlediska urbanistického, dopravního a oprávněných zájmů místních obyvatel. Tyto požadavky také byly vneseny do zadání Konsolidované studie.
Konsolidovaná studie pojala úkol široce, vychází z komplexní analýzy území v urbanistických souvislostech. Je principem návrhu, že úpravy v technickém řešení nadřazené dopravní stavby jsou podřízeny vztahům k současné urbanistické struktuře a budoucím rozvojovým záměrům v území.
Výsledné znění Konsolidované studie tak stanovilo nový koncept řešení Radlické radiály, a to v úzké koordinační návaznosti na urbanistické souvislosti v širším území. Společně s technickými úpravami projektu Radlické radiály urbanistický návrh definuje strukturu rozvojových ploch a limity pro jejich konkrétní využití.
Studie je tak nejen výchozím podkladem pro zadání dokumentace pro povolení záměru Radlické radiály v nové koncepci, je také aktuálním dokumentem, podle kterého lze koordinovat řadu nových záměrů, které jsou v území v různorodých fázích závaznosti různými investory v území připravovány.