Železniční stanice Aš leží mezi kolejemi vedoucími do Spolkové republiky Německo (mezinárodní trať Aš – Selb – Plößberg – Hof) a do centra města (regionální trať Cheb – Hranice v Čechách).
Odstraněná budova se nacházela na okraji obytné zástavby města, byla postavena na místě zbourané původní budovy a dokončena v roce 1971. Nová nádražní budova se vyznačuje především zachováním nejnutnějších provozů, jako jsou odbavovací hala, pokladna dopravce, WC pro cestující a technické zázemí objektu. Díky novostavbě této budovy se výrazně zvýšila úroveň kultury cestování – veřejně přístupné prostory plně odpovídající současným trendům na provoz, samozřejmostí je bezbariérový přístup do budovy, WC pro imobilní osoby, moderní orientační a informační systém.
Veřejně přístupné prostory jsou také náležitě osvětleny a vybaveny prvky pro zvýšení bezpečnosti cestujících. V rámci stavebních prací se rovněž zkultivovalo okolí nádražní budovy tak, aby se stalo pro cestující důstojným veřejným prostorem s přehlednou strukturou.
Úpravami došlo také k racionalizaci dopravního řešení, kdy jsou jasně vymezeny plochy pro autobusový terminál, parkovací plochy, plochy chodníků a zeleně. Město Aš chce v prostoru před nádražní budovou zřídit malý autobusový terminál.
Novostavba nádražní budovy se vyznačuje také téměř nulovou spotřebou energie. Vytápění a ohřev TUV zajišťují zařízení využívající obnovitelné zdroje energie. Nový objekt má nepravidelný půdorys. Střecha vytváří přesahy nad vstupem do budovy a na nástupiště, zároveň překrývá uzamykatelné stojany na kola.
Odbavovací hala se dělí na části průchozí, čekací a manipulační. V hale jsou toalety pro cestující, pokladna, prostor pro odkládací skříňky a prodejní automaty na pochutiny. Přístup na zastřešené nástupiště zajišťují automatické posuvné dveře. Součástí budovy jsou také dopravní kancelář a prostory pro vlastní využití správce infrastruktury.
Stavba byla spolufinancovaná EU z Nástroje pro oživení a odolnost (RRF).