82. Rekonstrukce ŽST Vsetín

Kraj: Zlínský

Počet hlasů: Načítám...

Stavba se nachází na celostátní dvoukolejné elektrizované trati Hranice na Moravě – Horní Lideč, která je páteřní spojnicí oblastí Olomouckého, Zlínského a Trenčínského kraje na Slovensku. Stavba zahrnuje rekonstrukci stanice Vsetín a tzv. obvodu Vsetín-Bečva (část tratě směr Valašská Polanka s odbočným uzlem na Velké Karlovice), ke stavbě byly ještě přičleněny další dva samostatné projekty – „Parkovací dům Vsetín“ a „Propojení území mezi I/57 a Na Lapači“. V rámci související stavby města Vsetín bude přesunuto stávající autobusové nádraží blíže k tomu vlakovému a vznikne tak společné nástupiště pro vlakovou a autobusovou dopravu (systém hrana-hrana). Pro odbavení všech cestujících pak bude sloužit nový dopravní terminál.

Železniční spodek a svršek byl rekonstruován v celkové délce 12.880 m, vloženo bylo 18 výhybek. Byla vybudována dvě vnější a jedno ostrovní bezbariérová, částečně zastřešená nástupiště, 8 mostních objektů vč. dvou podchodů, opěrné a zárubní zdi, protihlukové stěny, více než 1.500m kabelovodů, pozemní komunikace a velké množství pozemních objektů – kromě již zmíněného parkovacího domu (5-podlažní budova s obestavěným prostorem 32.560 m3) a dopravního terminálu (obestavěný prostor 6.840 m3) také technologický objekt, nová výpravní budova, hala MVTV (obestavěný prostor 8.540 m3), tankovací stanice a budova RZZ. Kompletní rekonstrukcí prošlo také trakční vedení stejnosměrné soustavy DC 3kV (s přípravou na výhledový přechod na trakci střídavou AC 25kV 50Hz), sdělovací zařízení (kamerový, rozhlasový a informační systém, radiové spojení a elektrická zabezpečovací resp. požární signalizace ve vybraných objektech) a elektronické zabezpečovací zařízení umožňující výhledové dálkové řízení dopravy z centrálního dispečerského pracoviště (CDP) Přerov, a také implementaci evropského vlakového zabezpečovače ETCS.

Pro snížení negativního vlivu drážní dopravy na obyvatele byly koleje a výhybky svařeny do bezstykové koleje a bylo vybudováno celkem 515m protihlukových stěn. Původní štěrkové lože bylo recyklováno. Po vytřídění, vyčistění a předrcení bylo ve rámci stavby zpět využito do konstrukčních vrstev železničního spodku. Na stavbě byly použity materiály a výrobky certifikované Správou Železnic, s. o. Železniční svršek je tvaru 60E2 nebo 49E1 na betonových pražcích s pružným bezpodkladnicovým upevněním, štěrkové lože jakosti B-I je frakce 31,5/63. Stavba byla rozdělena na 49 provozních souborů (zabezpečovací, sdělovací a silnoproudé) a 167 stavebních objektů.

Kategorie

Rekonstrukce