33. Turistické informační centrum s prodejnou regionálních výrobků – Středočeská centrála cestovního ruchu

Kraj ČR: hl. m. Praha

Přihlašovatel Středočeská centrála cestovního ruchu, příspěvková organizace Středočeského kraje

Investor Středočeský kraj

Dodavatel Karlova firma, s.r.o.

Autor Peter Sticzay-Gromski / Grido, architektura a design, s.r.o.

Spoluautoři Martin Kuncl, Boris Lubochkin / Grido, architektura a design, s.r.o.

Projektant Grido, architektura a design, s.r.o.

Počet hlasů: Načítám...

Záměrem investora bylo rozšířit prostory na rohu Karlovy a Husovy ulice na Starém městě Pražském, a zkvalitnit interiér, který přispěje jak k lepší prezentaci kraje, tak k prodeji tradičních výrobků a suvenýrů z tohoto regionu.

Protože je návštěvnický prostor umístěný v chráněném gotickém domě, autor návrhu, se rozhodl postupovat velmi citlivě. Nejzásadnějším „zásahem“ bylo otevření výlohy, kde byl navržen druhý vstup do prodejny regionálních výrobků. Turistické centrum a Prodejna tak může fungovat jako průtokový kanál pro turisty, kteří si mohou efektivně zkrátit cestu přes interiér obou částí. Výlohy zůstaly nedotčené a zprůhlednily maximálně interiér.

Nábytek je vytvořen na míru s respektem k jeho umístění v historickém objektu. Policové a regálové sestavy jsou z kvalitní dýhované MDF s podsvětlenou linkou a logy. Umístění policových sestav má podpořit právě to nejvýraznější v interiéru, a to jsou klenební soustavy se zachovalými freskami gotického měšťanského mázhausu. Nábytkové regály jsou tedy výlučně přisazené ke stěnám.

Podlahy byly sjednoceny z lité cementové stěrky – jemně lesklý povrch více prosvětlil interiér střediska.

Kategorie

Rekonstrukce

Typ budovy
Interiér turistického informačního centra a prodejny regionálních produktů
Způsob financování
veřejné prostředky