Modernizovaný areál původní vozovny z roku 1951 situovaný na ploše 6 ha slouží opět naplno svému účelu, remízování, údržbě a opravám tramvají. Zázemí zde mají v nových budovách i další provozní jednotky DP hl. m. Prahy. Kromě nesrovnatelně vyšší kvality technického vybavení je vozovna nově jako první v Praze koncipována s oddělením deponace a údržby tramvají do samostatných prostor s odlišnými parametry – do temperované haly odstavů a do vytápěné haly oprav, která slouží jako nejmodernějšími technologiemi plně vybavené pracoviště údržby s prohlídkovými jámami, lávkami, zvedáky aj. Je tak vybavena komplexními pracovišti pro údržbu článkových nízkopodlažních tramvají. Vozovna poskytuje příjemné zázemí pro zaměstnance a má značný význam i pro své okolí a zlepšení kvality života obyvatel této části města. Podařilo se vybudovat depo, které bude vyšším standardem pro budoucnost článkových nízkopodlažních tramvají. Je to významný logistický pokrok v provozu vozovny. Jako bonus byla situace uzavření areálu rovněž využita jako příležitost k zásadní modernizaci zázemí pro ostatní provozy, které byly systematicky uspořádány do nových a rekonstruovaných objektů.
Modrozelená infrastruktura, systém čištění šedých odpadních vod s využitím pro mytí tramvají, instalace fotovoltaické elektrárny, teplovzdušných solárních panelů, optimalizace zdrojů vytápění, instalace tepelných čerpadel, řešení obálek budov s úsporným standardem a polo intenzivní zelená střecha, ale hlavně nový systém deponování a údržby tramvají dělají z nového areálu vozovny moderní průmyslový komplex. Nová vozovna je navržena pro kompletní péči o nové nízkopodlažní tramvaje, které jsou aktuálně do Prahy dodávány a plně splňuje požadavky dnešní doby na udržitelnost a ochranu životního prostředí. Zajímavostí též je, že za úspěšným řešením projektu stojí na straně projektanta zejména ženy.