Liniová železniční stavba „Zdvoukolejnění trati Branický most – Praha Krč – Spořilov“ výrazně zvyšuje kapacitu daného traťového úseku pro osobní (zejména příměstskou) i nákladní dopravu. Možnost odklonit vlaky mezi Prahou, Berounem a Plzní tak vytváří podmínky pro rekonstrukci železničního mostu na Výtoni i přestavbu žst. Praha Smíchov.
Délka stavby činí 8,5 km. V původní koleji byly rekonstruován železniční spodek i svršek. Nová kolej byla položena na stávajícím zemním tělese v úseku od Chuchelského tunelu do źst. Praha Krč.
V tomto úseku rekonstruovány čtyři mosty a vybudovány nové protihlukové stěny. Součástí stavby jsou i dvě nové technologické budovy.
Zastávka Praha Kačerov byla zcela přebudována. Nyní má ostrovní nástupiště délky 220 m, které je kryto přístřeškem a prostřednictvím lávky s výtahem je přímo napojeno na přilehlý terminál MHD.
Celý úsek byl vybaven novým trakčním vedením a sdělovacím i zabezpečovacím zařízením.
Dominantním objektem stavby je rekonstrukce Branického mostu o 17 polích a celkové délce 940 m.
Původní mostovky byly demolovány. Nové širší mostovky byly vybetonovány s využitím betonážních vozíků. Spodní stavba a obloukové nosné konstrukce byly sanovány.
Stavba byla zahájena v červenci 2023. V říjnu 2024 byl zahájen zkušební provoz i ve druhé traťové koleji. Dokončovací práce byly provedeny do dubna 2024.